Badstuer for alle:
En fremtidsvisjon fra Nordnorsk Badstuforening

Nordnorsk Badstuforening ble opprettet i 2023 av en entusiastisk nederlender bosatt i Bodø, som hadde en drøm om å gjøre badstuer til en del av det nasjonale helsevesenet. Tanken var å skape en struktur som gjør det mulig for folk å lage badstuer lokalt, koble dem sammen og få dem brukt av alle: som møteplass, avslapning, refleksjon og tilknytning til naturen. Kanskje badstuen en gang blir en del av vanlige folks hverdag. Inntil da; ri på badstubølgen!

Bli frivillig

Nordnorsk Badstuforening er en frivillig medlemsforening som ikke ville eksistert hvis det ikke hadde vært for støtten fra folket, fra deg.

Vi arrangerer frivillige aktiviteter hvor din hjerne og hender gjerne er velkommen: ta med evnene dine eller lær noe nytt. Bli frivillig!

Nye frivillige aktiviteter legges ut i kalenderen og sendes på e-post til registrerte.

Alle slags aktiviteter kan knyttes til badstuene, og vi prøver å være så kreative som mulig.

Har du en idé (til en badstueaktivitet)?
Fortell oss om det!

Støtt oss

Vi prøver vårt beste for å utvide dette nettverket i full fart, men vi kan ikke gjøre det alene!

Vi søker derfor alltid etter støtte. Er du interessert i å støtte foreningen økonomisk eller har du tomt, bygg eller badstuverksted som du føler bør brukes av oss, eller vil du rett og slett lage oss kake hver uke? Kontakt oss.

Ofte stilte spørsmål

• Fauna Sauna er åpen
    -tirsdag-fredag: 15-21
    -lørdag: 10-20
    -søndag: 10-20
    NB: Sjekk for avvikende åpningstider ved å bestille enkeltbillett

• To håndklær (ett til å sitte på i badstua, ett til bading) og badetøy.
    Drikkeflaske er smart! Vi har vann.

• Vi har ferskvannsdusj med kaldt vann (rundt 10-15 grader)

• Ja, vi har enkle garderober, for skifting og oppbevaring av klær, vesker o.l.

• All bading og badstue er på eget ansvar.

Våre badstumestere er alltid tilstede for å holde øye med dem, spør dem hvis du føler deg utrygg!

• -Enkeltbilletter (dropin) refunderes ikke. Du kan endre tiden opptil 24 timer.
    -Private refunderes ikke, og bestillinger kan ombestilles opptil 48 timer gratis

• Vi har ingen aldersgrense, men barn skal være i følge med en voksenperson og må kunne svømme. Barn under 14 år betaler kr. 50.

• Det er ikke tillatt med alkohol på fellesbadstu.

Det er tillatt i moderate mengder når du har privat booking.

NB: All bading og bruk av badstue er på eget ansvar.

• @nordnorskbadstuforening og #nordnorskbadstuforening
    Spør våre badstumestere/send en e-post for samarbeidsforespørsler :)